vrijdag 6 juli 2007

Dat verklaar en beloof ik...

Om zes uur word ik in Den Haag nog op een surpriseborrel getracteerd door m'n afdeling (dank jullie wel!) en twee uur later mag ik alweer plaatsnemen op de publieke tribune van de raadszaal aan de Oostzeedijk in de deelgemeente Kralingen-Crooswijk.

Eerst het agendapunt waarin burgers zelf de kans krijgen de deelraad kort te informeren. Daarin vele bewoners van Terbregsehof die in meerderheid niet uitkijken naar de plannen voor een aantal kantoorvilla's in hun buurt. En de organisator van Muziek op de Rotte (klik hier voor een filmpje) die heel duidelijk maakt dat je als je als deelgemeente een financiële bijdrage verstrekt, het fijn is om dan ook interesse en support te tonen voor de activiteit die je sponsort.

Na een nogal procedureel debat over voors en tegens om nu de stedenbouwkundige randvoorwaarden Terbregsehof vast te stellen blijkt dat de fracties het over één ding eens zijn: uitstel tot september om nog eens goed met de omwonenden te praten. Aldus wordt beslist en daarmee heeft deze jongen zijn eerste "klus";-).

Dan mag ik aantreden. Evert Polak legt uit hoe de fractie tot voordracht van mij is gekomen. De oppositie kraakt enkele kritische nootjes en vervolgens wordt gestemd. Ik mag mij verheugen in 16 stemmen voor, 2 blanco en geen tegenstemmen, zodat het mooie boeket bloemen dat vooraf achter de voorzitter is klaargelegd ook daadwerkelijk van eigenaar wisselt na het afleggen van de belofte. Ik voel mij welkom in de raadszaal en ga met goede moed aan de slag.

De raad aanvaardt vervolgens nog een motie voor een kunstwerk ter herinnering aan het Popfestival Kralingen van 1970 (klik hier voor een filmpje) en er wordt gestart met de bespreking van de kadernota begroting 2008. Maandag a.s. vervolgdebat daarover.

Na een lange dag waarin ik heel eventjes 2 banen tegelijk heb even na middernacht met 3 bossen bloemen op de fiets door "mijn" deelgemeente terug naar huis, een route die ik de komende tijd nog veel vaker af zal leggen.

Reacties: Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]





<< Homepage

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Aanmelden bij Posts [Atom]