vrijdag 13 juli 2007

Fort Loevestein


Woensdag mocht ik nog een allerlaatste keer met Bureau Secretaris-Generaal (BSG) van het ministerie van VROM op stap. BSG was mijn werkplek sinds 2003 tot een paar maanden geleden. Er was een excursie georganiseerd naar een verassingslocatie: Slot Loevestein . Een schitterend middeleeuws kasteel gelegen op de plek waar de Maas en de Waal samenkomen en overgaan in de Merwede. Ik was er nog niet eerder geweest terwijl het toch op een half uur rijden van Rotterdam ligt. Na bezichtiging van het fort een boottocht naar Dordrecht met uitleg over de manier waarop de Drechtsteden bezig zijn met het verbeteren van de toeristisch-recreatieve mogelijkheden. Eén van de manco's van het gebied is dat het voor dagtoeristen uit de regio slecht ontsloten is. Ik ben zelf ook wel eens met de fiets vanuit Rotterdam via IJsselmonde en Kinderdijk naar Dordrecht gefietst en moet zeggen dat totdat je de Noord oversteekt het inderdaad een zoektocht is per fiets. Trouwens toch echt een aanrader die tocht, ook omdat je lekker snel met de fast ferry terug kunt.
's Avonds met zijn allen gegeten in Dordrecht met lieve en (bijna overdreven) mooie woorden van veel collega's (heel veel dank daarvoor!).

Reacties:
Beste Lucas,
Misschien lukt het nu te reageren. Leuk om je te volgen in de je nieuwe baan. Ik zal dat nog wel een tijdje doen.
Moet je ook cofeeshops sluiten? Groet, Geert
 
Inderdaad gelukt dus! Ik heb geen idee hoeveel coffeeshops zich in de deelgemeente dichtbij scholen bevinden. Maar dat is minder erg omdat het ook niet primair mijn portefeuille is natuurlijk...
 
Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]





<< Homepage

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Aanmelden bij Posts [Atom]