woensdag 18 juli 2007

Veilingterrein en gemeentekwekerij


Onder de nogal misleidende kop "woonwijk in Kralingse Bos"

rept het Rotterdams Dagblad afgelopen maandag ineens over een opdracht van wethouder karakus aan OCNC (de bouwcombinatie van Nieuw Crooswijk) en West8. Het blijkt te gaan om een al langer bestaand idee in de omgeving van de gemeentekwekerij die grenst aan het kralinge Bos en het bestaande bedrijventerrein (veilingterrein) woningen te gaan bouwen en eventueel ook de drukke Bosdreef te verleggen.

Verder blijkt dat er geen opdracht van de stad aan OCNC/West8 bestaat, maar dat OCNC aan de wethouder heeft gevraagd of zij hiervoor zelf een idee mogen ontwikkelen. Daarop heeft de wethouder positief gereageerd, en erbij gezegd dat iedereen altijd ideeën mag ontwikkelen maar dat er geen sprake van ontwikkelrechten of iets dergelijks is.

Net als vele anderen ben ook ik wel benieuwd naar de visie die nu dus ontwikkeld wordt, rond half oktober zouden de eerste resultaten er zijn en dan worden die aan wethouder Karakus, mijn collega Gerard Schuiling en mij gepresenteerd. Ik neem me voor dit alles nauwlettend te volgen.


Reacties: Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]





<< Homepage

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Aanmelden bij Posts [Atom]