dinsdag 21 augustus 2007

Fietsen

Wethouder Baljeu is bezig met een plan om het gebruik van de fiets in Rotterdam te bevorderen en dat is een prima idee. Ik sprak gisteren aan het eind van de dag met Jan Laverman en Pax Kroon van de fietsersbond, omdat ik hun hulp heb ingeroepen bij het bepalen van de problemen en kansen die er op het gebied van fietsgebruik liggen binnen Kralingen-Crooswijk. Hiertoe gestimuleerd door een D66-amendement op de Kadernota dat vorige maand is aangenomen ben ik van plan om waar mogelijk de fietsvriendelijkheid van de buitenruimte in onze deelgemeente te verbeteren. De heren Laverman en Kroon hebben mij een groot aantal concrete suggesties gedaan op het gebied van fietsroutes, maar ook over fietsparkeren. en met goede stallingsmogelijkheden in je woonomgeving en op de plaats van bestemming begint het toch allemaal. Enkele concrete suggesties die mij zijn gedaan:

Ik overweeg om (zodra het plan van B&W gereed is) hier een concreet actieprogramma aan te koppelen voor onze eigen deelgemeente en neem enkele van de gedane suggesties mee naar het overleg dat ik volgende week met wethouder Baljeu voer.


Reacties: Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]





<< Homepage

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Aanmelden bij Posts [Atom]