vrijdag 21 september 2007

raadsvergadering

Na een rustige start stapelde de onderwerpen zich de afgelopen weken ineens dusdanig op dat ik veel te llang geen prioriteit aan dit blog heb gegeven. Ik beloof beterschap!
Gisteravond voor het eerst een vergadering van de deelraad waarin ik ook daadwerkelijk mijn rol als portefeuillehouder kon vervullen en dat is leuk om te doen. Er stonden voor mij geen zware ruimtelijke onderwerpen op de agenda, maar een aantal raadsleden had wel actuele mondelinge vragen in petto over Helinet (een Helicopterhaven die de indiener van het bouwplan aan de Schaardijk gerealiseerd wil hebben), over Hoppesteyn (seniorenwoningen van COMwonen die aan niet-doelgroep worden verhuurd en over het groenonderhoud rond Havenzicht.

Zelf heb ik de voortgang gemeld rond de vrijstellingsprocedure voor het strandbadpaviljoen Kralingse Bos (ligt tot 28 september ter inzage), zeker nu hier enige publiciteit over is vanwege het parallel lopende traject waarin het nieuwe bestemmingsplan wordt behandeld in de commissie fysiek van de gemeenteraad. In die commissie is het bestemmingsplan aangehouden, omdat er twijfels beleken te zijn over de omvang van het strandbadpaviljoen en de leden niet goed op de hoogte waren van voorgeschiedenis en exacte plannen. Tja, wij hebben natuurlijk nooit bedacht dat dit nu precies de grootte moet krijgen die nu voorligt, maar stedenbouwkundig past het goed bij de naastliggende verenigingsgebouwen. Toch begrijp in ook heel goed dat niet iedereen het ziet zitten om iets in dit mooie groene stukje Rotterdam te bouwen. Ik heb zelf niet al te veel te willen, er is eerder an een hele vrijstellingsprocedure (met goed gevolg) doorlopen en daarbij is een procedurefout gemaakt waardoor het opnieuw moet....
Wordt vervolgd!

Reacties: Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]





<< Homepage

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Aanmelden bij Posts [Atom]